Bali Part 2 - Lovina

Resan fortsatte till Lovina. Det tog ungefär 4 timmar att åka dit från Ubud. För att komma dit var vi först tvungna att åka upp genom bergen väl uppe hade vi åkt halvvägs och våran  chaufför stannade hos en familj som hade alla möjliga slags djur. I lådan bakom fladdermusen låg det en brutalt stor orm, vilken jag höll mig undan från.
Sen väntade den värsta delen av resan. Helt plötsligt säger chauffören "Nu kommer det bara gå neråt. Jag får alltid en adrenalinkick när jag kör här." Det var riktigt tvära kurvor i stort sett hela tiden i nedförsbacke, varje gång vi trodde att vi var nere så kom det några till. Åksjuka - check. Det hjälpte inte direkt att han gasade på lite extra och gjorde en del riskfyllda omkörningar i kurvor där han absolut inte såg någonting.
Men vi kom fram hela tillslut och hittade ett hotell alldeles vid stranden där vi checkade in.
Morgonen efter gick vi upp klockan 06.00 för att kolla på delfiner i soluppgången.
Soluppgången var verkligen magisk
Vi fick se en hel drös med fina delfiner
Efter två timmar åkte vi tillbaka till hotellet och åt frukost och sen åkte vi ut med båten igen för att snorkla. Stranden vid Lovina är inte speciellt fin, vattnet är ganska smutsigt men lite längre ut är det alldeles klart vatten, perfekt ställe att snorkla på.
Blommor i trädgården
Min och Sofias lya
Utsikt från vår terass, ett stenkast från stranden.
Lovina är främst känt för delfinerna och det klara vattnet som gör det till ett perfekt snorklingsställe. Vi valde att bara stanna två nätter, just för att det kändes som att vi gjort det som fanns att göra. Vi ville snorkla och se delfiner. Om nån av er nångång åker till Bali så rekomenderar jag att åka hit, att se delfinerna i soluppgången var verkligen helt fantastiskt.
På kvällarna åt vi på resturanger precis vid stranden till tonerna av coverband,så himla mysigt.
Nästa stop var Padangbai.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Otroligt fina bilder.. som vanligt! :D

2011-01-19 @ 14:41:35
URL: http://josen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0