Slutet på beslutsångest

Hetaste samtalsämnet just nu, svininfluensan.
"Ta vaccin eller inte?" Känns som en väldigt aktuell fråga som jag hoppas att alla har ställt sig och förhoppningsvis dessutom kommit fram till ett beslut.

Jag själv har varit otroligt kluven. I somras när hysterin om att svininfluensan var påväg och beslutet kom att alla skulle få möjlighet till vaccin så sa jag blixtsnabbt ja och var stensäker på att jag skulle ta det.
När sedan hösten svepte in så kändes det som att svininfluensan var aningen överreklamerad och jag började oroa mig mer för de långsiktiga biverkningarna av sprutan än själva sjukdomen. Eftersom vaccinet inte hunnits testas ordentligt så kan ingen säga vilken påverkan sprutan kommer ha om 5, 10, 20 år. Och eftersom att många läkare har olika åsikter angående vaccinet så blir man lite fundersam.
Men sen befinner vi oss i nuet då väldigt många runt omkring i vår lilla stad, ligger hemma och mår riktigt dåligt i influensa-liknande symptom. Jag vet inte om det är svininfluensa, men jag vet att när det kommer så pass nära mig så är jag beredd att ta sprutan. Det obehagliga med svininfluensan är att man inte har en aning om vem som kommer drabbas riktigt hårt.
Jag skulle ångra mig bittert om det visar sig att jag är en av dom som blir riktigt dålig eller om nån av mina närmaste visar sig vara en av dom och jag inte gjort det jag kunde för att hålla sjukdomen borta från dom.

Så jag har bestämt mig, på tisdag går jag till vårdcentralen och får ont i armen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0