Tantgympa

Idag var det dags, träningen var ett faktum!
Jag och liss drog iväg på den omtalade "tantgympan"  och yes "tanterna" kan sin grej :)
Ja okej det kanske är lika bra att erkänna att den såkallade  "tantgympan"  inte består av en enda tant. Visst vi kanske var dom yngsta och så gick åldrarna upp i 50-60 årsåldern men jag vet inte om jag skulle betrakta dom som tanter. Jaja i vilket fall, vi jobbade hårt, magen spändes, ryggen fastades till och benen var fulla av mjölksyra, precis som det ska vara efter ett träningspass.
När jag och liss stog där i vår älskade gymnastiksal där vi tillbringat våra idrottslektioner från 0:an till 6:an ser jag helt plötsligt repstegarna, jag hade glömt bort repstegarna. Det finns ju inte nu längre eller så anses vi bara lite för gamla för att ha repstegar i vår nuvarande idrottshall, i vilket fall så var det mysigt att vara tillbaka, det finns många minnen i den hallen ;)
Nu sitter jag iallafall här nyduschad, stretchad och aningen för pigg för att klockan verkligen ska kunna vara kvart i tolv. Men somna brukar aldrig vara ett probem, speciellt inte nu när jag har köpt dunkuddar, man sjunker in så mysigt i dom och så prasslar dom lite så där lagom gosit. 

Nej nu är det dags att sova. Jag måste ju vara pigg imorgon det är ju som sagt sista dagen innan lovet och då ska det jobbas hårt på Ica :)

"Trampa aldrig fel i era egna skor" Dagens citat av  mister j.
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0