The Mist

Igår betsämde jag, mamma och pappa oss för att ha en liten men ack så mysig filmkväll.
Vi åker ner till filmhuset för att välja och tar hem the cleaner och the mist.
Lotten faller på att vi ska kolla på the mist. Det stog att den skulle handla om en dimma som faller ner över en stad och en pappa och hans son blir fast i ett varuhus.. det sista som stog på fodralet lät ungefär såhär: "Han vet tillslut inte vad som skrämmer honom mest det som finns ute i dimman eller människorna som han är fast med"
Den lät helt enkelt okej så vi slår på filmen, och efter cirka 30 minuter är dom fast i varuhuset och dimman har omringat dom, so far so good. Men helt plötsligt kommer det tentakler ur dimman och dödar en kille...TENTAKLER!  Det visar sig att i dimman bor Aliens, alltså kom igen. Nej detta är ingen film jag kan rekommendera. Det var verkligen en av dom sämsta filmerna jag sett. Dessutom är slutet super deprimerande! Jag tänker inte gå in på vad som händer om nu nån av er känner för att kolla på filmen. Jag vet själv hur sur man blir när man läser slutet på en film som man faktiskt vill se.

Det värsta är iallafall att den här filmen tydligen fått bra betyg! Jag är lite chockad över det hela. Fast det kanske bara är jag som inte går ihop med alienfilmer, ET är okej men där drar jag gränsen.

Det här var bara en liten varning för filmen eller kanske till och med en rekommendation för er som tycker om alienfilmer.
Men ingen film jag skulle se en andra gång.


 

Kommentarer
Postat av: Irene

Du har en såå snygg blogg!! :)

2009-01-12 @ 20:29:46
URL: http://baradensomvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0