Skolstartslista

Om 6 dagar börjar skolan igen och okej jag måste medge att det inte längre bara känns helt bra. Den obligatoriska ångesten börjar på något sätt sakta men säkert smyga sig över mig. Samtidigt som jag faktiskt tycker att det ska bli roligt. Åå jag vette tusan, jag har ju inte direkt något val. Det är bara att gå dit och se glad ut. Här kommer en liten positiv/negativ lista över skolstarten.

Positivt
Girlsen efterlängtade (!) måste säga att jag saknat dom grymt mycket den här sommaren.
Dp Dp är ändå dp, och även han är efterlängtad.
Klassen Klassen överhuvudtaget ska bli kul att träffa igen, ja må säga att vi är gryma, hp06.
Rutiner  Få tillbaka dom vanliga mat och sovrutinerna. 
Kläder Få klä sig hur man vill! På ica är det lisom svart och blått som gäller, inte så mycket att säga till om helt enkelt. 
Bussen  Jag älskar att sätta mig på bussen och lyssna på skön musik till och från skolan.
Busskort Slippa betala för att åka till Örebro!
Studentfester Vi är numera treor och ja treor har studenfester redan på hösten.


Negativt
Gå upp tidigt Sätta klockan på 06.35 och vakna till hey there delilah (jag är lat jag vet men jag orkar inte byta låt, dessutom vill jag inte förstöra en bra låt genom att få alla "vakna-trött-och-grinig"-.minnen genom den) 
Prov Plugga till prov är defenitvt ett stort minus i protokollet som skolan för med sig.
Sena dagar Komma hem sent är väl inte heller det roligaste men samtidigt så får vi som sagt lite rutiner genom det hela.
Uf-företag Tanken kändes roligt till en början men jag tappade gnistan för det ju mer tiden gick. Det kan bero på att jag inte har nån som helst aning om vad jag vill starta för företag.
Praktik Det spelar ingen roll hur mycket jag tycker om icapersonalen men det är inte alltid stormkul att komma och praktisera. Jag uppskattar skolan grymt mycket när man haft praktik två dagar i veckan i en termin.
Göra ingenting Jag kommer sakna att inte kunna ta en dag och bara göra ingenting!
Sommar Lets face it, sommaren är i stort sett slut när skolan börjar, iof kommer hösten och jag tycker den kan vara mysig också med sina mörka filmkvällar, ljus, halsdukar, mössor, vantar och mysiga koftor (den här kan höra till både positivt och negativt listan.

Ja okej jag måste ändå medge att det positiva vinner över det negativa. Jag ska fokusera på det det istället för det som känns negativt så kommer det här året bli great!
Jag tror hela livet blir lite lättare om man tänker såhär, alltså fokuserar på det bra istället för det dåliga, ni borde testa den nångång.


Nej nu blir det samma visa som igår, det är dags för mig att sova så jag kommer upp imorgon, ni förstår inte hur mycket jag hatar mig själv när jag vaknar på morgonen och vet att jag gick och la mig två timmar senare bara för jag fastnade vid tv:n eller datorn. Veta att jag pågrund av detta gick miste av TVÅ timmars sömn, nej jag ska tänka på sängen redan nu så kanske jag kan känna mig happy imorgon när jag vaknar.
Godnatt!

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nu vart jag också positiv till skolan. Tack för den listan Martydarling! :D

2008-08-14 @ 12:35:53
URL: http://sofiavernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0