I can tell it's already begun

Här om veckan när jag åkte bil dök den här fantastiska låten upp av the perishers, en svenskt band som förutom låten som var med i Oc tagit sig förbi mig utan någon större uppmärksamhet. Finns en hel del sköna låter måste jag säga.
trouble sleeping, my heart, pills, come out of shade, midnight skies, my own, 8am departure
- lyssna lyssna lyssna

8am Departure

Bilderna togs av Sofia i våras när vi befann oss i London, helt fantastiskt.
Jag är riktigt sugen på en lång-weekend igen, kanske Rom eller Madrid. Nånstans där våren kommer tidigt iallafall.

the deathly hallows part1

Tänk när man kan fota gröna växter utomhus igen - längtar!

Ledig dag. Sov alldeles för länge och har degat resten av dagen. Ganska välbehövligt. Ikväll blir det bio, Harry P närmare bestämt. Jag vet, vi måste vara dom sista i Sverige som inte sett den än.
Later

Djupare och djupare

Söndag; långfrukost, Håkan Hellström, snö, eftermiddagsjobb, solsidan. Det kan bli bra det här.

the lights will inspire you

'
Kvällen tillbringades på bästa möjliga vis, i min soffa med Evylyn, Lisa, grönsaker och en hel del dipp till SATC 2. På tal SATC så är jag riktigt sugen på att åka till New York. Jag ska till New York. Någon dag. Någon månad. Något år. Promise!
Nu ska jag och Bob sova, när blev klockan 01.00? Tur att jag jobbar eftermiddagspass imorgon.
Godnatt!

Månsken

Jag älskar när himlen är stjärnklar och ljuset från månen reflekterar i den glittrande snön. Precis så var det ikväll, fantastiskt.

it's just that it's delicate

Sitter och lyssnar på min absolut-sömn-spellista på spotify. Vaknade 06.00 imorse, vilket inte riktigt var meningen så nu tänkte jag hoppa ner och läsa några sidor i "tusen strålande solar" och sen somna fint.
Damien Rice - Delicate

Mönstrat

Här om dagen fick jag hem mitt paket från h&m, jag kan aldrig motstå att beställa när vårkatalogen dimper ner i brevlådan. Bland annat beställde jag dom här brallorna, tror dom kommer sitta perfekt till våren.

Nu: Thaigryta sen jobb.

For Emma, Forever Ago

Hej dudes. Jag sitter och lyssnar på Bon Iver, kärlek! Nu tänkte jag börja städa bort julen. Tänk vad snabbt det gått, känner på mig att våren kommer vara tidig i år.
Ciao!

Bali Part 2 - Lovina

Resan fortsatte till Lovina. Det tog ungefär 4 timmar att åka dit från Ubud. För att komma dit var vi först tvungna att åka upp genom bergen väl uppe hade vi åkt halvvägs och våran  chaufför stannade hos en familj som hade alla möjliga slags djur. I lådan bakom fladdermusen låg det en brutalt stor orm, vilken jag höll mig undan från.
Sen väntade den värsta delen av resan. Helt plötsligt säger chauffören "Nu kommer det bara gå neråt. Jag får alltid en adrenalinkick när jag kör här." Det var riktigt tvära kurvor i stort sett hela tiden i nedförsbacke, varje gång vi trodde att vi var nere så kom det några till. Åksjuka - check. Det hjälpte inte direkt att han gasade på lite extra och gjorde en del riskfyllda omkörningar i kurvor där han absolut inte såg någonting.
Men vi kom fram hela tillslut och hittade ett hotell alldeles vid stranden där vi checkade in.
Morgonen efter gick vi upp klockan 06.00 för att kolla på delfiner i soluppgången.
Soluppgången var verkligen magisk
Vi fick se en hel drös med fina delfiner
Efter två timmar åkte vi tillbaka till hotellet och åt frukost och sen åkte vi ut med båten igen för att snorkla. Stranden vid Lovina är inte speciellt fin, vattnet är ganska smutsigt men lite längre ut är det alldeles klart vatten, perfekt ställe att snorkla på.
Blommor i trädgården
Min och Sofias lya
Utsikt från vår terass, ett stenkast från stranden.
Lovina är främst känt för delfinerna och det klara vattnet som gör det till ett perfekt snorklingsställe. Vi valde att bara stanna två nätter, just för att det kändes som att vi gjort det som fanns att göra. Vi ville snorkla och se delfiner. Om nån av er nångång åker till Bali så rekomenderar jag att åka hit, att se delfinerna i soluppgången var verkligen helt fantastiskt.
På kvällarna åt vi på resturanger precis vid stranden till tonerna av coverband,så himla mysigt.
Nästa stop var Padangbai.

Hold You In My Arms

Som jag gillar att gosa med den här hönan.

Med ena foten utanför

Jag och Liset drar mot en heldag i Örebro för shopping och fika. För övrigt är jag dödstrött över att jag inte fixat PS till den här datorn än, men det ska jag fixa snarast. Känner mig handikappad utan.
Later

Bali Part 1 - Ubud

Efter dom tre första nätterna som vi hade bokat hemifrån i Kuta tog vi en taxi vidare till Ubud. Där bodde vi på ett mysigt hotell mitt i en helt fantastisk miljö. Vi hade tur och fick ett rum med AC, tre sängar plus en extra madrass för 300.000 rp per natt dvs cirka 240 svenska kronor för oss alla fyra. Hotellet hade dessutom pool vilket vi jublade över och spenderade några lata timmar vid.
Vi åt den bästa pizzan under hela resan med fetaost på. Jäklar att vi suktade efter den under resten av resan.
Vi besökte monkeyforest som ligger mitt i byn.
Elin fyllde år, vi firade dagen med rafting uppe i bergen, spabehandling och brakmiddag på en lyxig resturang.

Ubud var fantastiskt men efter fem dagar saknade vi havet och åkte vidare till Lovina.

You've got the love

idag har jag jobbat och druckigt chai-te med Moa, pratat om framitd, dåtid och nutid. Dagen blev verkligen fin.
Nu ligger jag utslagen i soffan, lyssnar på Florence + the machine och ska precis slå på ett avsnitt av Lost, jag har blivit helt fast i den serien.

Tvåtusentio

Nellie föddes och jag gosade.

Jag fyllde 20 och firade detta på bästa vis.

Jag och Lisa åkte till Stockholm.

Vi åkte till London i fyra dagar

Det blev sommar och den spenderade jag bäst med fina ladies på någon uteservering i kvällssolen, i Sune på västanåteater, sena kvällar i ladan och roadtrip till Göteborg.

Det blev höst på riktigt.

Helt plötsligt var det november och vi packade våra väskor och åkte till Bali. Den resan var helt fantastisk och vi upplevde så otroligt mycket. Perfekt avslut på ett perfekt år.

När jag tittar tillbaka på alla bilder från tvåtusentio inser jag vilken fantastiskt år det har varit. Jag har kommit ännu närmre mina vänner, sett lite mer av världen, varit med om en total kulturkrock och bara njutit av livet. Jag höll dessutom mitt nyårslöfte för året
- Åka på minst två resor varav en lite längre.

Nu ser jag framemot att se vad tvåtusenelva har att bjuda på.