Dagens Barnprogram, nej tack!

Vad har hänt med barnprogramen, jag ligger hemma sjuk och har lyckats fått fram fyra olika barnprogram, skit, skit, skit, skit!
Hur roligt är det att kolla på dockor som har lila, gul, grön eller orange hud som står och dansar och sjunger om hur dom går till skolan, eller fula djur som ser helt förvrängda ut?
Nej tacka vet jag vår tid när bumbibjörnarna, lufftens hjältar, björnesmagasin (med riktiga björne!!), trasdockorna och disneydags (det äkta disneydags med nalle phu, kalle, musse och långben) stog i centrum. Jag tycker synd om dagens barn som kommer kolla tillbaka på blå och gröna gubbar, fula djur (då menar jag inte fulsöta djur utan riktigt absurda djur) som sjunger med en ful, jobbig sångröst och björne med fel röst som av någon anledning har fått får på vinden ..

Som tur är så tror jag att vi har några äkta disneydags inspelade nånstans i huset, jag ska leta rda på dom nångång och slå på VHS:en och tvinga mina kusiner att kolla. Och sen ska jag arkivera dom så mina barn kan få se lite klassiska barnprogram.

Jag säger bara det, det var bättre för! 
Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller med till 100 %. Björne var det bästa som fanns när jag var liten. In my heart.

2008-09-11 @ 16:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0