London Day Four

Sista dagen i London fick bli den största turistdagen för oss. Efter att vi checkat ut från hotellet tog vi tunnelbanan mot bigben, London eye (vilket vi förfövrigt såg från vårat hotellrum) och baking ham palace. Vi fick sällskap av några hungriga ekorrar i en park. Senare tog vi oss till Starbucks där vi värmde oss ordentligt. På eftermiddagen var det dags för att sätta sig på tåget mot Stansted och planet hem till Sverige (det blev kaos men inget vi går in närme på, vi kom hem vilket är det viktigaste)

Sådär äntligen är hela Londonresan dag för dag ute. Nu är det exakt en månad sen vi var där, galet vad snabbt tiden går.

Falla fritt

Igår var det vinkväll hos Maja. Firade att Emmelie äntligen har hittat hem från allt ifrån Sälen till Bali. Senare drog vi vidare mot max med musiken på högsta volym för ett nattligt mål, så fint!
Imorgon är det tidigt jobb på Ica som gäller så nu ska jag besöka sängen.
Åh just det, imorgon kommer sista dagen i London upp så kolla in då igen.

Godnatt

London Day Three

Måndagen i London stavas vakna av sofia med kameran i högsta hugg "Godmorgon, Godmorgon", Big-shopping day, vi entrade Topshop för första gången och stannade i två timmar (BIIIIIG) Sofia köpte sjuktsnygga skyskrapor till skor, vi trodde att vi blivit matförgiftade (vilket vi inte blev. Thank god) några cafétimmar, en del tunnelbana och två underbara timmar med musikal.

London Baby!

Regnet det bara öser ner

Det är regnigt väder och jag har bestämt mig för att inte sätta näsan utanför dörren idag. Helst skulle jag klä mig som på bilden ovan i mina shorts från weekday och linne från topshop i London men nej istället sitter jag inne med flanelskjorta och klickar hem smått och gott från nätet istället, än så länge är HIMYM säsong 4 fixat.

Sommarkänsla

Fin-fina helg. Den här helgen har verkligen spridit sommarkänsla. Jag har grillat med Lisa och Sofia och haft myskvällar med dom, riktigt behövligt. Igår var jag och pappa inne i Örebro. Jag som länge velat fram och tillbaka mellan iphone, HTC och experia gick in för att kolla och få råd på 3-butiken. Tjejen rekomenderar direkt iphone, berättar att dom just igår fått order om att sänka priset och jag blir helt såld. Så nu är jag en väldigt glad ägare till en iphone, kan inte sluta pilla på den.

London Day Two

fy skäms för dålig uppdatering!  Jag tillbringar de flesta vakna timmarna ute med diverse aktiviteter. Det är ju rena rama sommarvärmen ute. Här kommer iallafall London dag 2!

Frukostbuffén var inte fy skam

Vi intog starbucks

Ungefär såhär glad är man när man gått vilse i ett regningt och blåsigt London..

Men tillslut kom vi fram till marknaden

Madame Tussauds stog next på schemat

Michael Jacksons handavtryck

500 miles

The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 miles)

Mitt Spotify har slutat fungera, verkar som att dom tycker att jag måste uppdatera till premium. Jag blir ledsen, saknar mitt spotify. Nu blir jag tvungen att youtuba låtar.. Kanske får fixa premium helt enkelt.
Hur som helst, snart kommer bästa systrarna Ring hit och vi ska mysa hela kvällen med kaffe. Det blir finfint.

Later

London Day One

Sofia fixade frukosten på Skavsta

Laddar inne i planet

Sofia köpte en kortlek på Skavsta som hon roade oss med på tåget mellan Stansted och Liverpool

På väg ut för lunch på stan. Precis lastat av våra bagage på hotellrummet

Nog fanns det en hel del röda bussar alltid.

Två snygga damer väntar på mat

Mysig innergård

Vi promenerade lägst hydepark i sol

Vi kom fram till Oxfordstreet och började ana regn..

Och ja det började regna

Vi åt på en supermysig italiensk resturang

Sådär då börjar det äntligen ticka in lite bilder från London här på bloggen. Dag 2 kommer inom en snar framtid.

London baby

Jag är hemma från ett helt och hållet underbart London. Inatt 01.30 anlände vi till Nora och dagen har bestått av att packa upp en lite väl tung resväska och lagt in bilder och filmer på datorn. Snart bär det iväg för ett kort pass på ica.
Fler bilder kommer in senare.