I brist på lärdom



Okej, jag kan erkänna att jag saknar skolan. Jag saknar att lära mig saker, jag saknar att dra på några sköna låtar på ipoden påväg till skolan, jag saknar att äta lunch med tjejerna och ha full koll på deras liv, jag saknar mysen, jag saknar mitt fullproppade schema under veckorna och jag saknar kaffestunderna med bästa soff och johan. Jag saknar att veta vart jag är påväg.
Men så fanns det en annan sida av skolan också som jag faktiskt inte saknar, speciellt sista halvåret i trean, innan allt verkligen kunde börja kretsa kring studenten. Då var all stress helt galen. Då allt inför studenten skulle börja planeras mitt i alla tusen uppgifter, prov, redovisningar och projektarbetet.

Nej egentligen var jag nog ganska klar med gymnasiet men däremot ser jag fram emot att plugga på universitet om nåt år. Det tror jag kommer passa mig perfekt. Men först vill jag planera en längre resa, jag vill se flera delar av världen.
Jag känner att jag behöver det.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0